Zamawianie jedzenia online najszybciej rosnącą kategorią polskiego e-commerce

Zamawianie jedzenia online najszybciej rosnącą kategorią polskiego e-commerce

1 czerwca 2019 0 przez redakcja

Szacuje się, że rynek e-commerce w Polsce w 2018 roku osiągnął wartość 45-50 mld zł. Z raportu PizzaPortal.pl wynika, że Polacy najchętniej kupują przez internet odzież, dodatki i akcesoria (64 proc.), książki, płyty oraz filmy (54 proc.), a także bilety do kina i teatru (51 proc.). Czwarte miejsce zajmuje jedzenie – z danych platformy wynika, że 46 proc. użytkowników internetu choć raz zamówiło posiłek online.

Na zakupy… do internetu

Już teraz 15 proc. zamawiających jedzenie deklaruje, że robią to wyłącznie online. Pokazuje to ogromną przestrzeń do dalszych wzrostów – mówi Piotr Kruszyński, CEO PizzaPortal.pl. – Społeczeństwo się bogaci, zmienia się nasz tryb życia oraz model rodziny. W tej chwili około 2-3 proc. naszych dochodów wydajemy w restauracjach. W państwach rozwiniętych te wydatki są nawet kilka razy większe.

Online goni delivery

Zamawianie jedzenia notuje najbardziej dynamiczny rozwój na tle całej branży e-commerce. Według prognoz, rynek zamawiania jedzenia online w 2019 roku osiągnie wartość rzędu 1,3 mld zł i wzrośnie o 400 mln zł (44 proc.) w stosunku do 2018 roku. Eksperci szacują, że w najbliższych latach rynek będzie rósł rok do roku od 400 mln zł do ponad miliarda złotych. W 2021 roku jego wartość ma wzrosnąć do 2,2 mld zł, czyli aż o 170 proc. w stosunku do br.

Szacuje się, że w 2025 roku wartość rynku zamówień jedzenia online wyniesie 5,6 mld zł i będzie stanowić blisko połowę rynku zamówień jedzenia ogółem.