Złe nawyki żywieniowe – jak je wyeliminować?

Złe nawyki żywieniowe – jak je wyeliminować?

15 sierpnia 2020 1 przez Milena

Nadwaga to wciąż jeden z największych problemów współczesnej cywilizacji, który negatywnie wpływa nie tylko na samoocenę, ale ma równie destrukcyjne działanie na stan zdrowia. W sieci można znaleźć setki diet odchudzających, których stosowanie bez nadzoru dietetyka wiąże się z ryzykiem zaburzenia naturalnej równowagi organizmu, jak również efektu jojo. Kluczem do sukcesu odchudzania i utrzymania optymalnej wagi są zdrowe nawyki żywieniowe. Zmiana złych przyzwyczajeń pozwala nie tylko stracić zbędne kilogramy, ale i poprawić swoje samopoczucie.

Zmiana nawyków żywieniowych: regularne posiłki

Zbyt długie przerwy między posiłkami powodują odkładanie się tkanki tłuszczowej – jest to całkowicie naturalna reakcja organizmu broniącego się przed brakiem wystarczającej ilości energii potrzebnej do jego prawidłowego funkcjonowania. Głodzenie się daje zatem skutek odwrotny do zamierzonego, zwłaszcza gdy spożywane później posiłki są zbyt obfite. Warto zatem wyrobić sobie nawyk regularnego jedzenia posiłków. Przerwy między nimi nie powinny być dłuższe niż 3-4 godziny, tak aby nie dopuścić do uczucia głodu.

Zmiana nawyków żywieniowych: urozmaicona dieta

Wiele diet odchudzających okazuje się nieskutecznych z uwagi na niewystarczająco zbilansowany jadłospis, który jednocześnie prowadzi do niedoborów podstawowych witamin, minerałów i innych składników odżywczych. Wprowadzenie do codziennej diety wartościowych produktów nie zawsze jest jednak prostym zadaniem – wymaga regularnego planowania posiłków i komponowania ich według podstawowych zasad zdrowego żywienia.

Czytaj także: http://najpiekniejsza.pl/dieta-redukcyjna-co-jesc-na-redukcji/

Można jednak nieco ułatwić sobie życie dzięki kompleksowej pomocy specjalistów. Catering dietetyczny to świetne rozwiązanie nie tylko dla osób, które chcą zrzucić nieco zbędnych kilogramów, ale przede wszystkim zmienić swoje zwyczaje żywieniowe na lepsze. Dzięki usługom cateringu dietetycznego można jeść smacznie i zdrowo nie tracąc czasu na planowanie jadłospisu i kontrolowanie kaloryczności posiłków. Catering pudełkowy to możliwość dostosowania diety do indywidualnych preferencji żywieniowych przy zachowaniu wysokich walorów smakowych.

Zmiana nawyków żywieniowych: zdrowe przekąski

Ochota na niezdrową przekąskę może dopaść każdego, jednak ważne, by „cheat days” nie zdarzały się zbyt często. Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest wyeliminowanie z codziennego jadłospisu słodkich i słonych produktów, które zazwyczaj nie dostarczają do organizmu nic poza tłuszczem i cukrem. Warto zatem poszukać zdrowych zamienników niezdrowych przekąsek, które nie tylko zaspokajają ochotę na „małe co nieco”, ale zawierają moc cennych składników spożywczych. Pieczone czipsy warzywne, suszone owoce i orzechy czy sorbet domowej roboty to tylko kilka z pomysłów, które warto wcielić w życie.